Site icon Przyjazne Wnętrze

Jaką ściankę przesuwną do biura warto wybrać?

4 Jaką ściankę przesuwną do biura warto wybrać?

W przestrzeni biurowej stawia się przede wszystkim na ergonomiczne rozwiązania. Kluczowe jest maksymalne wykorzystanie przestrzeni roboczej, oddanej do użytku pracowników. W niektórych zawodach potrzebne jest większe skupienie, aby nie popełnić błędu. Wówczas warto podzielić dostępne strefy – szczególnie w dużych pomieszczeniach – na mniejsze. Ścianki przesuwne sprawdzą się do tego idealnie.

Czym są ścianki przesuwne?

Mobilne ścianki ruchome pozwalają na swobodną aranżację każdej przestrzeni. W biurach stosuje się je bardzo często do wydzielenia konkretnych stref dla pracowników kreatywnych, stworzenia tymczasowej przestrzeni konferencyjnej lub poprawy estetyki miejsca pracy. Główną i najważniejszą cechą jest ich ruchomy charakter – opierają się one na metalowych stelażach zawieszonych przy suficie pomieszczenia. Prowadnice sufitowe pozwalają uniknąć ingerencji w podłogę pomieszczenia.

Z jakich materiałów wykonuje się ścianki przesuwne?

W biurach szczególnie często stosuje się ścianki przesuwne wykonane ze szkła. Sprawiają one, że tak stworzony pokój konferencyjny będzie odpowiednio wyciszony i odizolowany od reszty pracowników, jednocześnie pozwalając na swobodną ekspozycję. Popularne są także drewniane płyty – ścianka jest wówczas lekka i niedroga. Alternatywą są tworzywa sztuczne, coraz częściej wprowadzane jako materiał awangardowy, przeznaczony dla bardziej odważnych firm, które chcą postawić na niecodzienną stylizację i wystrój swojej przestrzeni biurowej. Więcej informacji o ściankach przesuwnych można uzyskać na https://optimalpoland.pl/.

Główne zalety korzystania ze ścianek przesuwnych:

Zastosowanie ścianek przesuwnych w biurze

W wielu nowoczesnych firmach można spotkać się z ściankami przesuwnymi. Dzięki nim tworzy się przede wszystkim osobne wydzielone przestrzenie. Często spotkać się można z salami konferencyjnymi, które w normalnych okolicznościach są zwykłymi stanowiskami pracy. Biura, które nie dysponują dużą przestrzenią, chętnie wykorzystują ten pomysł, aby poprawić swoją sytuację. W niektórych lokalach można spotkać się także z wydzielaną tymczasowo przestrzenią na rozmowy z klientami. Tworzy to znacznie bardziej poufałą atmosferę, a klienci są dzięki temu skłonni obdarzyć firmę większym zaufaniem. W biurach można tworzyć także stanowiska do pracy kreatywnej, które wymagają odcięcia się od zewnętrznych bodźców oraz pełnego skupienia się na danym projekcie.